caterina (1988, Fiske Menuco, Argentina/Chile)

Photo taken in December 2023, sweating in Bs As subway

 

ktktyk@gmail.com // caterina.mora@uniarts.se

Performing arts

Teacher, writer, creator 

Artes del movimiento

Docente, escritora y creadora



In plural and first person.

 

Currently we are PhD candidate in Artistic Research at Uniarts, Stockholm University of the Arts (SKH).

We graduated from a.pass in Brussels (Post-master and Research Center); we did the Master in Performing Arts (UNA, Drama Department); the 

Licenciatura in Choreographic Composition, major in Dance-Theatre (UNA, Movement Department) and a teaching Qualification in Ballet and Contemporary Dance (IUPA, 2006). 

We were was one of the house artists of workspacebrussels between 2021 and 2023.

 

Our practice hosts the "conflicted" in embodiment processes as a way of generate  creativity. 

Coming from the territory called Patagonia by expeditionary colonizers, we are migrant who has had the possibility of becoming a legal migrant. Trained in academic and folkloric dance, our work aims to problematize modes of production and the colonial legacy in the representation of Western dance. Our pedagogical approach uses intimacy as procedure and explores translation as transgression.

We got married to have a residency permit on European territory. We don’t have an Instagram account and never went into an IKEA store.

Perreamos solas y usamos tanga.

 En primera persona del plural.

 

Actualmente hacemos el doctorado en investigación artística en Stockholm University of the Arts (SKH), Uniarts.

Hicimos el postmaster y el Ciclo de Investigación en a.pass (Bruselas, 2019); la Maestría en Teatro y Artes Performáticas (UNA, Dpto de Artes Dramáticas); la Licenciatura en Composición Coreográfica en Danza-Teatro (UNA, Dpto de Artes del Movimiento) y el Profesorado Superior Nacional de Danzas Clásicas y Contemporáneas (IUPA, 2006).

Hicimos la Trajectoria de artistas en  workspacebrussels entre 2021 y 2023. 

 

Nuestra práctica hospeda dimensiones conflictivas de procesos de corporización como fuerzas generadoras de creatividad.

Venimos del territorio llamado Patagonia por los colonizadores expedicionarios, somos migrantes que han tenido la posibilidad de convertirse en migrantes legales. Formadas en danza "académicas" y "folclóricas", nuestro trabajo apunta a problematizar los modos de producción y el legado colonial en la representación de la danza occidental. Nuestro enfoque pedagógico utiliza la intimidad como procedimiento y explora la traducción como transgresión. 

Nos casamos para tener un permiso de residencia en territorio europeo. No tenemos una cuenta de Instagram y nunca entramos en una tienda IKEA.

Perreamos solas y usamos tanga.

 


 

links